B) Lag en rask profil av din «kunde»

>

Spar timesvis med arbeid ved å prioritere de «kundene» du virkelig ønsker deg. Første skritt er å bruke tolv minutter på å skrive det første du kommer på når du leser spørsmålene i disse to spørreskjemaene.

I slutten av uken kommer jeg til å legge ut eksempler på svar fra en sosial virksomhet.

Salg for sosiale entreprenører A til Z, Ola Veas gjør-det-selv-guide.

  • Jeg skriver to blogginnlegg i måneden om hva en sosial entreprenør trenger å lære om salg og markedsføring. Les mer. Spørreskjemaene er fra Beth Goldsteins bok «The ULTIMATE Small Business Marketing Toolkit».
  • Kjøp boka til Beth.
  • Her kan du klippe, lime og printe spørsmålene fra: Hva vet du om «kunden» din? Del 1 og 2 helt gratis.
  • Ola

    >Eksempel på en kundeprofil.

    En av mine kunder heter Anders. Anders selger for en sosial virksomhet. Nå ønsker han å komme opp ett nivå ved å gå gjennom kundenes hjerter. Les del 1 av kundeprofilen her: http://bit.ly/iiFj1e